Henkilötietolain (523/99) 10 ja 24 §:n sekä EU:n yleisen tietosuoja-asetuksen mukainen rekisteriseloste


1. Rekisterinpitäjä
Retail Stores Finland Oy (y-tunnus: 2425053-0)
Hatanpään valtatie 40
33900 Tampere

 

2. Rekisteriasioista vastaava yhteyshenkilö
Samu Helminen
info(a)nettivaraosat.fi
+358 4 5863 4653

3. Rekisterin nimi
Retail Stores Finland Oy asiakasrekisteri

4. Henkilötietojen käsittelyn tarkoitus
Rekisteriä käytetään ainoastaan verkkokaupan ja asiakkaan väliseen asiakassuhteen ylläpitoon, tilausten käsittelyyn ja toimittamiseen sekä asiakkuuden hoitamiseen liittyvään tiedottamiseen. Tilauksen tekeminen ei edellytä rekisteröitymistä asiakasrekisteriin.

5. Rekisterin tietosisältö
Asiakkaan perustiedot: asiakasnumero, sukunimi, etunimi, postiosoite, postinumero, postitoimipaikka, puhelinnumero, matkapuhelinnumero, sähköpostiosoite, tilaushistoria ja toimituksen seurantatiedot. Henkilötunnus luoton liittyessä kauppaan.
Rekisteriin tallennetaan asiakkaan antama lupa lähettää markkinointiviestintää.

6. Säännönmukaiset tietolähteet
Yhteystiedot tallennetaan asiakkaan rekisteröitymisen yhteydessä. Muut tiedot tallentuvat asiakkaan tehdessä ostoksia verkkokaupassa.

7. Säännönmukaiset tietojen luovutukset  ja tietojen siirto EU:n tai Euroopan talousalueen ulkopuolelle
Rekisterin ylläpitäjä ei luovuta tietoja ulkopuolisille tahoille. Tietoja ei siirretä EU:n tai ETA:n ulkopuolelle.

8. Rekisterin suojauksen periaatteet
Rekisterinpitäjän tietojärjestelmä sekä tiedostot on suojattu normaalisti käytössä olevilla teknisillä sujausmenetelmillä. Rekisterin käyttöoikeus edellyttää henkilökohtaista käyttäjätunnusta ja salasanaa, jotka myönnetään vain rekisterinpitäjän henkilökuntaan kuuluvalle, jonka asemaan ja tehtäviin mainittu käyttöoikeus liittyy.

9. Rekisteröidyn kielto-oikeus
Rekisteröidyllä on oikeus kieltää rekisterinpitäjää käsittelemästä häntä itseään koskevia tietoja suoramarkkinointia tai markkinointia varten. Kielto tulee tehdä kirjallisesti.

10. Rekisteröidyn tarkastus-oikeus
Rekisteröidyllä on oikeus tarkastaa rekisteriin tallennetut itseään koskevat tiedot ja saada niistä kopiot. Rekisterinpitäjä vastaa pyyntöön säädetyssä ajassa 1 kk. Tarkastuspyyntö tulee tehdä kirjallisesti.

11. Virheellisen tiedon korjaaminen

Rekisterinpitäjä oikaisee, poistaa tai täydentää rekisterissä olevan, käsittelyn tarkoituksen kannalta virheellisen, tarpeettoman, puutteellisen tai vanhentuneen henkilötiedon oma-aloitteisesti tai rekisteröidyn vaatimuksesta. Rekisteröidyn tulee ottaa kirjallisesti yhteyttä rekisterinpitäjään tiedon muuttamiseksi. Säilytämme kuitenkin lakisääteiset tiedot 5-7 vuotta.

Toimitus & palautus

Toimitus
Lähetykset toimitetaan pääsääntöisesti verkkokaupan kassalla valitun toimitustavan mukaan. Mikäli valittu toimitustapa ei ole mahdollinen, toimitetaan lähetys jollain muulla tavalla ilman lisämaksua, joka on yleensä asiakkaalle eduksi. Esim. painavat rahtilähetykset toimitetaan aina jakopaketteina, vaikka toimitustavaksi olisi valittu noutopistetoimitus.

Joissakin tapauksissa Postin noutopisteeseen tilattu paketti saatetaan vaihtaa Matkahuollon paketiksi tai toisinpäin. Usein Postin ja Matkahuollon noutopisteet sijaitsevat kuitenkin samassa toimipisteessä.

Mahdolliset kaupanpäälliset tai muut ilmaiset kampanjatuotteet saatetaan toimittaa erillisenä lähetyksenä noutopisteeseen, vaikka toimitustavaksi olisi valittu kotiinkuljetus. Silloin varsinainen päätuote toimitetaan kuitenkin kotiinkuljetuksena.

Toimituksissa noudatetaan kuljetusyhtiöiden kuljetusohjeita.

Toimituskulut
Alle 150,00e ostoksiin - noutopisteeseen 4,90e
Alle 150,00e ostoksiin - jakopaketti 9,90e
Yli 150,00e ostoksiin - noutopisteeseen 0,00e
Yli 150,00e ostoksiin - jakopaketti 0,00e

Palautusohjeet
Tuotteillamme on vähintään 14 päivän palautusoikeus. Palautettavan tuotteen tulee olla käyttämätön, myyntikelpoinen ja ehjässä alkuperäispakkauksessaan. Muista palauttaa kaikki osat, myös käyttöohjeet ja kaupanpäälliset. Pakkaa ja pehmusta tuotteet huolellisesti kuljetusta varten. Avatut tuotepakkaukset tulee sulkea siististi, tuotteita ja pakettia vaurioittamatta.

Tee palautusilmoitus vastaamalla tilausvahvistus-sähköpostiviestiin. Saat vastausviestissä tarkemmat palautusohjeet. Myös noutamatta jätetyistä tilauksista tulee tehdä palautusilmoitus. Palautus hyvitetään samalle maksutavalle, jolla tilaus on maksettu verkkokaupassa.

Vastaanottaessasi tilausta, tarkista heti lähetyksen ja tuotteiden kunto. Jos huomaat vaurioita, tee asiasta välittömästi vahinkoilmoitus kuljetusyhtiölle vastaanottaessasi lähetystä. 

Vastaanottaessasi tilausta, tarkista heti lähetyksen ja tuotteiden kunto. Jos huomaat vaurioita, tee asiasta välittömästi vahinkoilmoitus kuljetusyhtiölle vastaanottaessasi lähetystä. 

Palautusrajoitukset
Hygienia-, ruoka tai vastaaville tuotteille, sekä asiakkaan tilauksesta räätälöidyille tuotteille ei myönnetä palautusoikeutta.

Jos asiakas ottaa tavaran käyttöönsä, hän vastaa tavaran arvon alenemisesta. Myyjä voi periä tavaran arvon alenemista vastaavan summan. Jos tavara on muuttunut myyntikelvottomaksi, myyjä voi kieltäytyä kokonaan palauttamasta kuluttajan maksamaa summaa.

Maksaminen

Paytrail
Paytrail-maksutavan alta löytyvät yleisimmät verkkopankki-maksupainikkeet, sekä yleisimmät korttimaksut, kuten Visa ja Mastercard. Paytrailin kautta löytyy myös useita erilaisia lasku- ja osamaksuvaihtoehtoja. Tuotteet voidaan toimittaa heti kun tilaus on tehty.

Klarna
Klarna tarjoaa maksutavaksi laskun tai osamaksun. Klarnan kautta saat aina vähintään 14 päivää maksuaikaa. Tuotteet voidaan toimittaa heti kun tilaus on tehty.

Ennakkolasku
Valitsemalla ennakkolaskun, saat pdf-laskun sähköpostiin heti tilausvahvistuksen yhteydessä. Tuotteet lähtevät toimitukseen kun lasku on maksettu. Maksamatta jätetyt ennakkolaskutilaukset perutaan automaattisesti noin kuukauden kuluttua tilauksesta.